onsdag 28. januar 2009

Velkommen!

Hei og velkommen til bloggen min!
Jeg er leder av Os KrFU. Et av de yngste lokallagene innenfor KrF. Men vi er ikke bare unge. Vi er kanskje en av de med størst ambisjoner. Det er ikke lenge siden vi ble beste lokallag i KrFU-uka på nasjonal basis, noe vi er meget stolt av! Vi driver en type politikk som fenger, engasjerer og hjelper. Vi er opptatt av praktisk politikk og å faktisk utrette en forskjell i samfunnet. Fine ord er en ting som politikere flest er kjent for, og det er vel og bra. Men politikk handler egentlig om å være en tjener. En tjener for andre i samfunnet. Finne gode løsninger, hjelpe fattige og svake, strekke ut en hjelpende hånd er ting som kommer under begrepet politikk.
Vi er en gruppe ungdommer som har sett oss lei på at medmennesker blir glemt av velferdsstaten. Vi ønsker å være lys i hverdagen til andre. Alt vi gjør har grunnlag i et Bibelsk grunnsyn som sier at Bibelen er en fullstendig sannhet og Guds ord. Men vi driver ikke møtevirksomhet på linje med andre menigheter og lignende. Vi har bestemt oss for å gå ut i politikken på grunnlag av Bibelsk oppfordring og medmenneskelighet.
Det skriftstedet som er grunnlaget for lokallaget finner vi i Matteus 25:34-46:

Så skal kongen si til dem på sin høyre side: 'Kom hit, dere som er velsignet av min Far, og ta i arv det rike som er gjort i stand for dere fra verdens grunnvoll ble lagt. For jeg var sulten, og dere ga meg mat; jeg var tørst, og dere ga meg drikke; jeg var fremmed, og dere tok imot meg; jeg var naken, og dere kledde meg; jeg var syk, og dere så til meg; jeg var i fengsel, og dere besøkte meg.' Da skal de rettferdige svare: 'Herre, når så vi deg sulten og ga deg mat, eller tørst og ga deg drikke? Når så vi deg fremmed og tok imot deg, eller naken og kledde deg? Når så vi deg syk eller i fengsel og kom til deg?' Og kongen skal svare dem: 'Sannelig, jeg sier dere: Det dere gjorde mot én av disse mine minste søsken, har dere gjort mot meg.' Så skal han si til dem på venstre side: 'Gå bort fra meg, dere som er forbannet, til den evige ild som er gjort i stand for djevelen og hans engler. For jeg var sulten, og dere ga meg ikke mat; jeg var tørst, og dere ga meg ikke drikke; jeg var fremmed, og dere tok ikke imot meg; jeg var naken, og dere kledde meg ikke; jeg var syk og i fengsel, og dere så ikke til meg.' Da skal de svare: 'Herre, når så vi deg sulten eller tørst eller fremmed eller naken eller syk eller i fengsel uten å komme deg til hjelp?' Da skal han svare dem: 'Sannelig, jeg sier dere: Det dere ikke gjorde mot én av disse minste, har dere heller ikke gjort mot meg.' Og disse skal gå bort til evig straff, men de rettferdige til evig liv.»

Vi vil være der for de minste små. Vi er framtiden. Vi kan være håpet for millioner. Vi kan.
Det er det politikk handler om.

- Arne Pareli Pedersen / Leder, Os KrFU

6 kommentarer:

  1. Blogging på G hæ?! Ikke værst ;P

    SvarSlett
  2. Veldig bra blogg foreløbig, Arne :)
    KrfU OS virker som et veldig bra lokallag!

    SvarSlett
  3. Digg at du har fått deg blogg! Glede meg te fortsettelsen!
    E det forresten meiningå at det kun e andre bloggera som får kommentera? Hvis ikkje må du gjør om på innstillingane ;)

    SvarSlett
  4. Konge med blogg Arne! Gleder meg til å følge med på hva du har på hjertet ;-)

    SvarSlett
  5. Tusen takk ;) Jeg har fikset det nå :)
    Dette blir gøy :)

    SvarSlett